Hoe corrigeer ik een afgehandelde bundel als deze toch wordt nabetaald?
Een eenmaal afgehandelde declaratiebundel kan niet meer gecorrigeerd worden. Om de nabetaling alsnog goed in uw boekhouding/administratie verwerkt te krijgen kunt u onderstaande stappen volgen.
- Zorg er eerst voor dat er voor de betreffende verzekeraar geen declaraties meer zijn die via Vecozo verzonden moeten worden. Dit kunt u controleren via 'Financieel/declaraties' -> 'Declaraties verzenden'
- Maak hierna bij de client een nieuwe declaratie aan met de nabetaalde prestatie en bedrag.
- De aangemaakte declaratie vindt u als het goed is nu terug in de lijst 'Declaraties verzenden'.
- Vink nu bij alleen bij de betreffende verzekeraar alleen het vakje in de kolom 'Printen' aan. De declaratie moet dus NIET worden ingediend bij Vecozo.
- Druk hierna op de knop 'Selectie verzenden en/of afdrukken'.
- De declaratie vindt u nu terug in het 'Declaratie overzicht': onderaan bij de individuele declaraties.
- Na dubbelklikken en afhandelen komt de declaratie in het 'Betalingsbeheer' terecht. Hier kunt u de nabetaling invoeren. Wanneer deze niet automatisch verschijnt, zoek deze dan op via het bundelnummer of het declaratienummer.
- Bij de oorspronkelijke bundel zorgt u ervoor dat in 'Betalingsbeheer' het bedrag exclusief de nabetaling afgeboekt wordt.
Is je vraag nog niet beantwoord?
Is je vraag nog niet beantwoord? Vul het support formulier in.
Is je vraag nog niet beantwoord? Stuur ons een ticket vanuit jouw Onatal installatie.