Hoe komt het dat de verzekeraar niet standaard wordt geselecteerd bij het aanmaken van een nieuwe declaratie?
Wanneer er een nieuwe declaratie wordt aanmaakt kijkt Onatal naar de UZOVI code die tijdens de COV check is ontvangen. Onatal zoekt deze UZOVI code op in uw lijst verzekeraars om te bepalen om welke verzekeraar het gaat.
Wanneer op een nieuwe declaratie de verzekeraar niet automatisch wordt geselecteerd, dan heeft dit waarschijnlijk één van de volgende reden:
- Er zijn geen verzekeringgegevens bekend van deze cliënt: u kunt bij het aanmaken van een declaratie direct een COV doen.
- De UZOVI code van de verzekeraar is nog niet bekend. Onatal weet dus niet over welke verzekeraar het gaat. U kunt de verzekeraar handmatig, met de juiste UZOVI code, toevoegen 'Applicatie instellingen' -> 'Verzekeraars'.
- De UZOVI code van de verzekeraar komt meerdere keren voor in de lijst met verzekeraars. Ga naar 'Applicatie instellingen' -> 'Verzekeraars' en verwijder daar de dubbels. Deze worden daar als het goed is al in een rood kader genoemd. Wanneer u de lijst sorteert door op de titelrij 'Code' te klikken kunt u eenvoudig zien welke verzekeraar u het best kunt verwijderen.
Voor een visueel voorbeeld van de bovenstaande stappen klik je hier